ponny-liv

Alla inlägg under maj 2012

Av Nike och Teres - 31 maj 2012 22:19

Nu ska jag sova för imorgon  blir det shopping, lalalalal... Hahah, men annars så blir det ju tävling på onsdag, alltså min allra sista tävling med han. Men just nu tänker vi positivt! Kanske någon av er där ute ska dit också, säg till? Ja, hoppas iaf att ni har sett vårat rekord med besökare per månad, kul kul! Förra månaden hade vi 23 besökare och nu har vi nästan hela 200 besökare på maj månad, tack våra kära besökare/läsare/följare! Vi levererar till just dig/er! Tack för att ni gillar det vi gör, vi bara är oss själva helt enkelt! Bjussar en gammal bild men den är fin som den är.

Hälsningar Nike!  

Av Nike och Teres - 31 maj 2012 21:19

  Nej skojja bara men det är faktiskt sista unlägget den här månaden!!!! Och vi hade STORT besöks rekord!!!!!!!!!Kollar på kkläder jag vill köpa, Ska köpa en John Witaker keps den är SÅÅÅÅ snygg. Ska köpa en väst och lite sånt också ,em det blir efter helgen för mami är nt hemma och det är hon som håller i shoppingen i hemmet. Ska kolla vidare!!!!! /Teres

Av Nike och Teres - 31 maj 2012 19:37

Känslan när man tittar på videor man gjort på sin ponni. Åhhå vad ska jag gjöra utan dig min lilla Fjutt Putt!?/Teres


Här kommer en av videorna!?


Av Nike och Teres - 31 maj 2012 15:54

Jag är så himla taggad till Ullared va!? Åhh, jag lovar att jag ska skriva/lägga upp bilder på vad jag har köppt! Kanske någon annan ska dit imorgon också? jag hoppas det iaf. Har inte sådär himla mycket att skriva om förutom mitt allra känsligaste ämne, Crocker. 

Min tid med Crocker har varit den mest undebaraste tiden i mitt liv. Nu återstår ca 9 dagar med min älskade ponny. Jag kan lova att jag kommer att fälla många tårar den 12 juni. Att aldrig mer få ha denna underbara ponny, det är katastrof. Jag vill inte lämna över honom till någon annan, han ska vara min ponny. Så är det helt enkelt. Jag & Crocker, vi hör ihop. Jag kommer alltid att älska Crocker, han har en väldigt stor plats i mitt hjärta. Detta är ett väldigt känsligt ämne att prata/skriva om men jag behöver få ut det. Vissa säger; ''Jag vet hur det känns''. Men nej, det vet du inte för du har inte haft din underbaraste, sötaste och bästa ponnyn i ditt liv i mer än 2 och ett halvt år. Du har haft dina i 1-4 månader, det är skillnad! Ja såklart att det finns väldigt många som har haft sina hästar i 15-25 år, det förstår ju jag men just mellan mig och Crocker, de har allt. Det är inte alla som väljer en B-ponny när de är 10-11 år utan då satsar det på större, men det gjorde inte jag för att jag älskar Crocker oavsett om han är liten. Det är en ponnys personlighet som räknas! Visst att jag önskar att Crocker var en D-ponny men han är den han är, det kan jag inte ändra på, så är det. Han är Crocker B-ponnyn, det finns inget annat, han ska vara den lilla tjocka björnen på vintern med sin vinterpäls, han ska vara den lilla ''busponnyn'' på tävlingsbanan, han ska vara den som kommer fram och hälsar i hagen och den som gnäggar så sött efter sina vänner så är han. Och, nej, det är inte kul att byta häst eller att säga; ''Vem gillar du mest av Palle & Crocker?''. Ni vet väl svaret!!?? Crocker är svaret för er j*vlar som inte har förstått det än. Han jag sa att jag aldrig skulle lämna eller fölora... Men en dag måste man ta steget ut till ''den stora världen'', det är jobbigt men man vänjer sig. Jag kommer att utbildas men jag kommer att sakna min ''Crocker tid'', den finns i hjärtat & minnet, för alltid. Jag älskar dig Crocker, tiden med dig är slut enligt er men den fortsätter för oss i våra hjärtan. Tack Crocker, ta hand om dig och var snäll mot dina nya ryttare, du kan gå LÅNGT!....


   



 

Hoppas att ni förstår, från Nike.

Av Nike och Teres - 31 maj 2012 09:13

Hej, nu sitter jag igentligen och har spanska men våran lärare skulle iväg och rida islandshäst, haha. Så passar på! Förlåt för att jag inte la ut bilderna igår men dom kommer nu! Hoppas att ni får en bra dag. Imorgon blir det Ullared och ingen skola, gött!

       



Jag vet att det inte är dom roligaste/finaste eller bästa bilderna men bara för att! <3

-Nike 

Av Nike och Teres - 31 maj 2012 09:12

Nu måste jag börja spara pengar till Falsterbo horseshow!!!!!!!!!!!!!!!! Wihoooooooo falsterboooooooooooo hiiiiiiiii ska bli as kul. Har spanka nu men man får göra vad man vill!!!! Så sitter med datorn. Nu ska jag och Nike göra en video Chao/Teres  

Av Nike och Teres - 30 maj 2012 19:24

PAPPA HAR SKAFFAT BILJETTER TILL FALSTER BO HORSE SHOW!!!!!!! TACK TACK VÄRLDENS BÄSA PAPPA!!!!!!!   Hela familjen ska åka Sanna(min syster), Andreas(hennes kille), Louise(min andra syster), mamma, pappa och JAG gu d vad kul det ska bli. Nu måste jag börja spara pengar. Men nu måste jag dra ska till min granne för han syster tar studenten Cya!!!!!!!   /Teres    

Av Nike och Teres - 30 maj 2012 13:33

Japp, tänkte fotografera mi  lilla figur idag. Hundbilder här va! Hoppas att ni kommer att gilla det. Har en extra kul grej att berätta, hoppas att Teres såg smset! Varsegoda;

Dagens roligaste berättelse; Japp, igår så skulle jag beta Tutti-Frutti som Teres säger är så himla stark. Jag kan iaf säga att jag trodde värkligen inte att hon skulle vara så himla stark den där lilla B-ponnyn... Men iaf så stod jag där som jag alltid gör med Crocker (han är den lugnaste ponnyn, kan jag iaf meddela!). Helt plötsligt började hon gå och springa, jag ryckte lite i grimskaftet men ingen reaktion. Jag ryckte ännu mer, ingen reaktion. Tillslut började hon springa, fortare och fortare. Jag hängde som en vante efter henne. Pinsamt, JAAAA!!! Hon sprang in mellan Christels bil och stenmuren, det är ca 80-90cm där och jag tänkte men för i helvete tänk om hon fasnar och sparkar på Christels bil!? Men på nått sätt lyckades hon ta sig igenom där i full fart och mig hängandes efter... Haha. Men nu till det allra värsta; Väl inne där i ''den lilla kvadraten'' så blev det en hel del envishet mellan ryttare och ponny, en förjävlig match. Men tillslut tänkte jag; Hur fan ska vi komma ut? Ja, kommer vi in så kommer vi ut, eller? Jag gick försiktigt med Tutti-Frutti mellan bilen och muren och såg bakom hörnet att Christel kom. Jag sprang ut mellan den smala springan och ut där på vägen. Christel såg hur jag sprang men inte att jag kom ut från kanten vid hennes bil, hahah vilken tur! 


Citat; Njut av livet!

-Nike

Presentation


Följ oss med mål från oinridna & ohanterade till våra livs bästa tävlingsponnyer!

Fråga mig

26 besvarade frågor

Omröstning

Vilken header var bäst?
 Gamla
 Nya

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Ponnysar

Palle af brande ''Palle''

D-ponny, 4 år

Under utbildning & Hantering

Önnarp's Pearl ''Pearlie''

D-ponny, 6 år

Under inridning & Hantering

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards