ponny-liv

Alla inlägg under juli 2012

Av Nike och Teres - 31 juli 2012 23:00

Tänkte på en grej idag.Pearlie har ALDRIG bockat! Jag kan erkänna att hon har stegrat för det HAR hon. Men ALDRIG bockat eller skenat. Hon ÄR en pigg och försiktig ponny det VET jag! Men när hon blir rädd stannar hon hellre! Och det är såååå bra(tycker jag). Jag ÄLSKAR heta ponnyer men HATAR att inte ha kontroll över dom. Det är det värsta som finns!! Både Tutti-Frutti och Pearl är heta ponnyer men jag har ALDRIG kommit till den situation att dom skenat iväg och man inte har kontroll över huvudtaget!! Liksom vem gillar att sita på en häst som skenar i 190/km och man kan INTE stanna henne/honom!!! Inte jag iallafall!! Nej jag fattar inte folk som säger "jag gillar hästar som bara tänker, springa". För dom flesta hästar som bara tänker springa går oftas med huvudet uppe i det blå och studsar fram! Vem gillar att dra sin häst i munen för den ska stanna!? Jag ÄLSKAR heta ponnyer men det menas inte att jag vill ha en sån häst i det blå. När jag tänker pigg tänker jag på en häst som ARBETAR på rätt sätt, en häst i det blå arbetar INTE på rätt sett. Den kommer undan sitt arbete på det sättet, gör det på ett enklare sätt och ett LÄTTARE sätt inte lika jobbigt!!!! Te.x min ridlärares häst Bizzniz hon ÄR PIGG och det är en rikigt pigg häst. Men hon är inte där uppe!! Hon lägger sin energi på att arbeta på RÄTT sätt. Hon jobbar MYCKET hårdare än vad en häst som hälsar på fåglarna gör!! Tänk er själva vad är jobbigast. Gå med böjd hals och lyfta ordentligt på fötterna än att gå med utsträck hals och släpa sina ben efter sig!! Det är säkert minst 1/2 av er som tycker tvärtom men detta är min syn på saken!!!/Teres

     

Av Nike och Teres - 31 juli 2012 21:46

Här kommer mina svar från gårdagens frågestund!


Hur gamla är ni? Jag, Nike är 13 år gammal.

Vad heter era hästar? Min häst heter Palle af Brande men kallas för Palle. Min förra ponny hette Crocker.

Vad är era mål med dom? Mitt första mål med Palle är att starta clear round nästa år. Mitt största mål med Palle är att tävla högt upp i klasserna, SM here we come!

Kan ni berätta om dom? Okej, nu ska jag berätta om just min älskling Palle. Palle är en 4 årig D-ponny på 146cm. Palle är väldigt framåt och jag andvänder nästan ALDRIG skänklarna när jag rider, jag använder mig av rösten som han funkar super med. Palle är en riktig kelgris och litar på sin ryttare till 110%. Det tar ett tag för Palle att riktigt hitta den känslan att kunna lita på någon. Hittils i våran utveckling har jag sett honom som en riktig arbetsmyra, ställer också upp på ALLT. Palle är riktigt super på dressyr! Han har också börjat löshoppas vilket är riktigt roligt eftersom att jag själv mest gillar hoppning. Sammanfattning; Palle är snäll, söt, arbetsmyra och han ställer alltid upp i väder och vind.



Har ni pojkvän? Nopp, i dagsläget är jag singel. Leva livet kör vi här!

 

Imorgon blir det tipps om headers och design från mig!

-Nike

 

 

Av Nike och Teres - 31 juli 2012 18:56

Nu är Palle, Madicken och Soffi klara!! Nu Diva och Pearlie!

Av Nike och Teres - 31 juli 2012 17:56

Skulle rida Pearlie idag men vi märkte att hon fått många sår i munen av vargtand som skärs upp av bettet, som tryckt emot!! Så det blir ingen mer ridning för mig tills tänderna är fixade!! Vi ska kolla upp en tandläkare så fort som möjlit. Det kanske tillochmed blir att åka transport till tandläkarn!! Ja det blir ju lite lastträning!! Men istället för ridning kommer det bli löshoppning!! Så nu blir det först Palle, Madicken och Soffi! Sen bli det Pearlie och Diva!! Önskas film!?/Teres

Av Nike och Teres - 31 juli 2012 13:21

Nu sitter jag och jennie på bussen, på väg till stallet!! Ska jobba med Pearlie idag och hoppas på det bästa! Ska försöka komma hem tidigt och sova lite! Sov riktit dåligt inatt! Frös hela natten, tror på sjukdom! Värmde mig med en het oboy förut och blev lite varmare iallafall!! Sen blir det hem bada Alma. Hoppas jag slappna av mer i galloppen idag! Igår satt jag och blunda varje gång vi kom till platsen där jag trilla av! Och tillslut sa Christel du kan titta nu! Jag kände inte äns att jag blunda men ska försöka titta hela ridpasset idag! Vi höra under dan!!/Teres

Av Nike och Teres - 31 juli 2012 04:26

Nu sitter jag och Oliver uppe i mitt rum för att vi värkligen inte kan sova, jobbigt men man är ju iaf inte ensam. Idag "senare" ska det kanske bli Liseberg eller vi hoppas på det iaf. Palle är väldigt saknad så jag får vell ta och åka dit snart. Zorro gillar när det är gäster så han bara flyter på som vanligt, så söt min lilla byracka! Idag kommer också svar på frågorna från mig, mumma! Det kommer också ett litet inlägg om just mina headers/designs tipps idag eller imorgon, hope you gonna like it! Tack fina läsare att ni skriver så himla goa kommentarer, det värmer värkligen! Att bara få en kommentar som "Ni skriver så bra i era inlägg. Jag älskar att läsa bloggen. Superfin blogg!" så det ni får tillbaka är ett himla stort leende på läpparna från mig och Teres, TACK!
You make my day.
-Nike

Av Nike och Teres - 31 juli 2012 02:42

man annars dööör maaaan!! Men det gör jag ändå intee!! Kl är föööör mycket men ändå klar vacken!! Skönt att inte Therese eller Jennie sover än!! Så man inte är själv!! Så vi ligger här och pratar kl halv 3 på natten/morgonen!!/Teres

Av Nike och Teres - 31 juli 2012 00:42

Kul att det blev så många frågor!! Men svar kommervimon då jag behöver dator!! Men det kommer!! Nu får ni ännu mer tid att fråga!! Fråga på det förra inlägget eller detta!!/Teres

Presentation


Följ oss med mål från oinridna & ohanterade till våra livs bästa tävlingsponnyer!

Fråga mig

26 besvarade frågor

Omröstning

Vilken header var bäst?
 Gamla
 Nya

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Ponnysar

Palle af brande ''Palle''

D-ponny, 4 år

Under utbildning & Hantering

Önnarp's Pearl ''Pearlie''

D-ponny, 6 år

Under inridning & Hantering

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards