ponny-liv

Alla inlägg den 24 juli 2012

Av Nike och Teres - 24 juli 2012 16:02

Jaha satt nu här i bilen och läste den nya Equipage tidninen. Och där står det att fuxston är svåra!! Att dom är mycket svårare än dom andra hästarna. Jag visste att ston kan va lite knepiga men det gillar jag. Men just fuxston är jätte jobbiga inte fuxvalalckat/fuxhingstar är helt ok men fuxston ska tydligen vara galna!! Dom skulle tydligen vara sura, bitas, sparkas osv. Sen sist men inte minst skriver dom att hästar med vita ben har sämre kvalitè än svarta!! Siket fynd jag köpt!!! Nej skoja bara, tror inte på sånt!! Men det är ju lite kul!!!/Teres

Av Nike och Teres - 24 juli 2012 13:25

Nu åker vi till danmark gör en lite shoppingresa, det var längesedan jag shoppa till mig. Det kanske har blivit liiiite för mycket till Pearlie!! Men nu ska jag shoppa till mig!! Ska hitta ett par sommarskor det är det "viktiga"!! Men har inte sovit nått, somna typ kl 3 och gick upp kl 6 så ska försöka sova lite nu!!/Teres

Av Nike och Teres - 24 juli 2012 12:42

-Nike

Av Nike och Teres - 24 juli 2012 11:21

Min ponny är sååå snäll tror mn ju inte förat gången. Första gången hon får skor i hela sitt liv och hon står som hon gör det varje dag!!! Gud vad skönt att hon är så snäll!!!/Teres

Av Nike och Teres - 24 juli 2012 11:12

Japp nu skall jag ut i solen och gå med världens bästa hund! Bilder SKA tas senare! Stallet väntar sedan men nu är man hemma och passar bror + hund, jippi. Seyaa!?-Nike

Av Nike och Teres - 24 juli 2012 11:08

Precis ridit min Pärla och det gick as bra så är syper nöjd!! Next stop hovslagarn!!!/Teres

Av Nike och Teres - 24 juli 2012 08:30

Nu ska jag berätta i minsta detalj om hur just mitt ponnybyte gick till. 

Crocker var HELT perfekt, absolut inget fel på denna underbara ponny. Det fanns bara ett problem mellan oss, min ålder. Gränsen att tävla B-ponny går vid 13 år och det var just vad jag var. Jag fick ett val, stanna kvar på min ÄLSKADE ponny men inte tävla eller byta till större och satsa. Jag valde att satsa, jag kan lova er att detta beslut var f*n inte enkelt, att bara mista någon sådär. Ibland tänker jag ''Var det här värkligen rätt, eller gjorde jag fel val?''. Tankarna finns där, helt klart. Det allra jobbigaste var när jag redan hade bestämt mig för en större ponny och jag hade fortfarande några veckor kvar med Crocker, jag kände mig RIKTIGT taskig mot han. Allt kändes bara så jobbigt.


Palle kom till mig och jag kände att Palle hade DET. Han var den ponnyn jag tänker kämpa upp till sm med, det var bara så! Där kom tanken ''Jag gjorde rätt!''. Jag kände samma i Palle som jag gjorde med Crocker, han kändes bara HELT rätt. Han var en oslipad diamant som jag kunde göra till precis vad jag ville. Ett tryck lyfte från axlarna, det var HAN.


Jag vill värkligen att ni som läser detta inte tror att jag har glömt alla minnen och tiden med Crocker för det har jag inte och kommer ALDRIG att göra heller!


Jag ÄLSKAR hoppning och vill satsa i den sporten, helt klart. Men OM Palle passar mer som dressyr ponny då får jag ta den smällen. Om har värkligen är bra på dressyr då får jag satsa på det, för jag ÄLSKAR honom något enormt. Jag känner faktiskt att Palle och dressyr, wow. MEN jag har ALDRIG hoppat Palle än och han har ju aldrig hoppat själv så det blir en utmaning. Men jag tror faktiskt att han blir en superbra allround ponny som gör allt för sin ryttare!


Sambandet mellan ryttare och häst MÅSTE funka. Hästen måste lita på ryttaren så som ryttaren måste kunna lita på hästen. Jag har faktiskt känt den känslan att Palle värkligen litar på mig nu, helt klart. Tex i hagen när jag släpper honom så går han inte iväg utan han går efter mig, den känslan är bara så himla skön att ha. I ridhuset om jag ska gå lite med han, han går efter, han stannar när jag stannar, han är bara för bra den killen! 


Mitt band jag hade med Crocker kan seriöst ingen annan ha. Vi var som gjorda för varandra. Jag kunde göra ALLT med honom, precis ALLT. Jag vill bygga upp precis det där starka bandet som jag hade med Crocker. Crocker var helt perfekt. Och om han får RÄTT ryttare på ryggen då j*vlar blir det farligt ute på banorna! Det hjälper inte att sätta en 8 åring som bara nyss lärt sig galoppera bara för att han är minst. Han kan något enormt och har en fantastisk kapacitet så det är helt sjukt. Hade jag själv sålt eller lämnat över Crocker hade jag varit pet noga som bara den! För den ponnyn, han KAN! Men BARA med rätt ryttare...



Fortsättning får ni senare!

-Nike 

Presentation


Följ oss med mål från oinridna & ohanterade till våra livs bästa tävlingsponnyer!

Fråga mig

26 besvarade frågor

Omröstning

Vilken header var bäst?
 Gamla
 Nya

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Ponnysar

Palle af brande ''Palle''

D-ponny, 4 år

Under utbildning & Hantering

Önnarp's Pearl ''Pearlie''

D-ponny, 6 år

Under inridning & Hantering

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards