ponny-liv

Alla inlägg den 7 juli 2012

Av Nike och Teres - 7 juli 2012 16:00

Frågor från Johanna

1. Hur länge har du ridit?

2. Har du egen häst eller är du medryttare?

3. Hur känner ni varandra? Genom stallet?

1. Jag började rida när jag var 4 år alltså har jag ridit i 9 år.

2. Crocker var jag fodervärld till och desamma med Palle, kanske framtida köp? Känner sjukt mycket för Palle!

3. Jag har alltid vetat vem Teres var men när Teres började hyra Rurifax på helger tänndes en glödlampa.   

 

Fråga från Gå med i A-kassan

Vet ni någon annan ridskola i närheten av Landvetter utan Ponnylyckan?

Jag skulle nog rekomera Gunnebo eller Råda Ridklubb. Intresting?

 

Fråga från Ellen

Har ni några syskon? Isåfall berätta om dom.

Jag har 4 syskon, rätt många! 1 syster och 3 bröder.

Jessica: Min syster Jessica är den allra bästa systern i hela världen, älskar dig! Hon är också hästintresserad och såklart tänker jag slänga upp henne på Palle någon dag! För ca 2,5 månader sedan sålde hon sina två hästar pga tidsbrist. Det var två stycken shettlands ponnys, så söta. Hennes barn red på dom och ponnysarna heter Romeo & Ballerina. Jessicas barn heter Isabella & Alicia, världens goaste ungar! Min syster är 26 år. Puss syster!

Mathias: Min store bror Mathias är världens allra bästa bror, humor kan man ju säga att han har! Han har också söta hunden Nellie vid sin sida! Mathias är 25 år men beter sig som en 7 åring, så himla go va!? Min bror är väldigt intresserad av tex bilar, crossar och motorcyklar, som vanliga killar fast mycket mer. Han har ett super mysigt hus i Sätilla med hans tjej Marlene, så söta tsm! Deras hus är till och med större än vårat, charmigt! Älskar dig bror.

Marcus: Min store bror Marcus bor i Gävle och jag träffar inte honom ofta alls, synd.Han är 15 år. Marcus gillar djur men hatar karuseller, speciellt berg o dalbanor. Han gillar också spel som på data och PS3 & Xbox 360. Eftersom att jag inte träffar honom så mycket har jag inte så mycket att skriva, men sånt är livet, tragiskt ibland.

Noel: Min lille bror med sjukt mod! Som alla andra 10 åringar älskar han data och speciellt minecraft, som vanligt! Noel har sjukt ljust hår och mycket talang, enligt mig. När jag red Crocker slängde jag ibland upp Noel, som aldrig har ridit bara typ skrittat 3 gånger innan på typ djurparker etc. Men tredje gången hoppade han upp på Crocker och hoppade 60 cm i galopp bara sådär, talang! Han kan värkligen rida och hade jag fått välja skulle jag ha satt han på Crocker efter mig, han älskar Crocker och Crocker trivs med han, bara för goa tsm! Noel är helt klart den bästa lillebror man kan ha i hela världen, love ya!

-Nike








Av Nike och Teres - 7 juli 2012 14:00

Vem gillar inte denna?  

Tyvärr fick man ingen biljett igår när man försökte i hela 3,5 timmar, ahhh...

Men snart släpps biljetterna till Norge, jag är på G och hoppas som bara den!

 

-Nike


Av Nike och Teres - 7 juli 2012 13:00

Nu drar familjen till ullared. Imorse var jag med världens sötaste 2-åring, go tjej! Hon ringde till mig imorse och fråga om jag ville leka med henne "teeessssss komma leka?" För go älskar när hon säger mitt namn "teeeeeessssss"!! Haha!!! I förrgår kom vip biljetterna till falsterbo. Såå coolt att vara vip gäst!!! Har också glömmt telefon laddare hemma och stänger av mobilen när jag inte bloggar osv. Så har bara på mobilen typ tre gånger om dan. Så nu ska jag sluta blogga och spara batterier./Teres

Av Nike och Teres - 7 juli 2012 12:15

Japp, det klappar värkligen mellan mig och Palle. Perfekta paret! Han är den ponnyn som bara är mitt stuk och helt klart den bästa övergångsponnyn från Crocker. Crocker & Palle är lika, det är faktiskt ganska skönt. Ni som undrar varför jag rider crocker på sommaren får svar här och nu. På sommaren är Crocker lånad till ridläger och vissa läger går han inte på och pga hans bakbenskada måste ha hållas igång och vem har första ching på denna underbara ponny då? Jo, jag! Då får jag också tid till Palle, vilket är rätt skönt. Under sommaren arbetar jag då och då med Crockers högergalopp och med Palle arbetar jag med svängar och att rida ''lös''. Älskar mina killar, dom är bara bäst. Crocker är över men jag kommer ALDRIG att glömma denna UNDERBARA ponny, jag älskar dig lillen. Jag tror att Palle kommer bli en super allround ponny med en pigg sida, helt min stil! Palle = Mumma! 

   

-Nike

Av Nike och Teres - 7 juli 2012 11:45

Tror ni att det kommer bli fint att skriva mitt och Palles namn på detta färgstarka schabrak?

   

-Nike

Av Nike och Teres - 7 juli 2012 10:44

Hej alla fina som sitter och läser detta just nu! Någon dag i veckan ska jag, mamma, pappa och kanske Noel ta en sväng till kungsbacka, och då vet ni vart jag kikar in, Börjes! Behöver nya ridskor och kanske ett fleecetäcke? Tänkte också ta med mitt orangea schabrak och brodera in mitt och Palles namn, kanske det kanske? Skulle vara kul att ha, tänkte det med Crocker men kom på det efter 2 år så lite sent. Men vi kör på storkillen! Mamma försvinner ju såklart in på köpcentret, haha. Imorgon blir det rida stor + lillkillen, alltid kul att få känna skillnaden på STOR & liten, sötisarna! Det blir också att sköta om sötaste Pearl eftersom att hennes söta matte är i Varberg, hoppas att du har det bra bästa! Iaf så sitter jag med lillebror i soffan och chillar, ingen stall-ledighet på länge så njuter lite av det. Ikväll ska jag och familjen på kalas i Buarås, roligt roligt! Träffa världens bästa stora syster och världens goaste ungar! Träffar också en del från pappas sida av släkten, roligt! Ett bad ska jag nog försöka mig på, lovar! Bjussar bilder.

Bara för att jag hade världens bästa B-ponny kille! 

   

-Nike


Av Nike och Teres - 7 juli 2012 00:08

Vi kom hit till varberg typ vid 1 tiden. Packade upp, åt lunch/middag. Sen kom min moster och hennes man. Vi åkte till en utomhusteatern Stefan och Christer. Rolig rolig men dom andra åren bruka vara bättre. Sen åkte vi tillbaka till vår blåa lilla stuga! Vi spela ett roligt spel. Och nu är det dags att nanna för mig! Imorgon bli det Ullared, har fått reda på att hästsakerna har blivit större. Tygligen delar hund och häst sortimentet på en hel våning innan dela dom på en halv. Så nått finnt måste jag la hitta till Pearlie!!! Lever livet här på landet i VARBERG!!!/Teres

Presentation


Följ oss med mål från oinridna & ohanterade till våra livs bästa tävlingsponnyer!

Fråga mig

26 besvarade frågor

Omröstning

Vilken header var bäst?
 Gamla
 Nya

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Ponnysar

Palle af brande ''Palle''

D-ponny, 4 år

Under utbildning & Hantering

Önnarp's Pearl ''Pearlie''

D-ponny, 6 år

Under inridning & Hantering

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards