ponny-liv

Alla inlägg den 6 juli 2012

Av Nike och Teres - 6 juli 2012 20:30

Japp min ''storkille'' har värkligen gått frammåt! Från att sitta på till att trava lös på och göra snett igenom, svängar, wow! I förrgår gjorde han några bocksprång när Christel longerade oss och jag kan ju säga att Crocker måste haft bockningar som den värste! Dom var så små så att dom knappt känndes, måste hålla med om att det var rätt kul! Är så himla nöjd över att sitta på honom. Höstens jobb med Palle blir att försöka räta upp formen, han ''krullar ihop sig''. Men seriöst, gud så jag älskar denna ponny, helt min stil! Min och Palles framtid ser helt, HELT fantastisk ut!

 

-Nike

Av Nike och Teres - 6 juli 2012 19:15

 

-Nike

Av Nike och Teres - 6 juli 2012 17:49

Japp här kommer ett inlägg om skötsel som har varit lite efterfrågat av vissa, varsegoda! Jag själv är väldigt noga med mockningen, vilket många vet. Inget ska ligga kvar när man har mockat, det ska vara helt rent och fint! Dock gillar jag inte spånet när det är helt vitt utan blandat med lite gammlare spån, helt enkelt gott & blandat. I boxen har jag också rikligt med spån, pluss träpellets. Träpelletsen är grym och fungerar superbra! Alltså riktigt nöjd med den och tippsar. Några krav jag skulle ställa är tex;

* Fina boxar

* Stora hagar, både gräs och annat

* Hagkompisar

* Uppbundningsplats

* Ridhus

* Paddock

* Uteslinga/Ridslinga

* Ganska litet stall

* Lugn & ro

* Trevliga människor

Kanske intressant med krav som jag tycker är bra, vad tycker ni? Fina boxar, hagar och hagkompisar tycker jag är väldigt viktigt för hästens humör. Ridhus för sena/kalla/mörka dagar och Paddock för varma/sommriga dagar. Och såklart är det superskönt att ta en galopp ute, vem tycker inte det? Skönt är det iaf att ha möjligheter med ridningen! Speciellt är ju också att stallet är litet och har en lugn stämning. Uppbundningsplats, ett måste. Att ha en uppbundningsplats är en dröm att ställa hästen i när man ska på tävling, slippa spånet när man oljar hovar, mumma!   Något som också är skönt är att det finns tränare på plats, riktigt skönt! Och bara kunna se sin älskling i gräshagen på sommaren, mäktigt! Annat är ridningen. Jag borstar alltid före och efter ridningen. Hovarna är ju alltid ett måste pga ev. skador. Svettig ponny = avsvampning/duschning! Täcken är också ett absolut måste! Jag hoppas värkligen att ingen häst går ute i hagen och blir pissevåt eller en som går ute och fryser som bara attan, det är hemskt! Så täcke måste alla ha, eller hur!? Som tur är har/hade varken Palle eller Crocker sol/insekts eksem, väldigt skönt! Undrar ni något annat är det bara att kommentera men här fick ni lite om skötsel och jag hoppas att ni tycker till!

Bild, fina boxar.

-Nike 

 


Av Nike och Teres - 6 juli 2012 13:36

Nu drar vi till varberg!! Ska bli såååå skönt. Kommer bara mobil blogga så det blir inte långa men det blir alltid nått iallafall!! Dagens outfit. Tröja: Bik Bok shorts: HM Hår: Plattat Smink: Bara mascara

Bilden är sne men jag kan inte vända den i telefonen!/Teres

Presentation


Följ oss med mål från oinridna & ohanterade till våra livs bästa tävlingsponnyer!

Fråga mig

26 besvarade frågor

Omröstning

Vilken header var bäst?
 Gamla
 Nya

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Ponnysar

Palle af brande ''Palle''

D-ponny, 4 år

Under utbildning & Hantering

Önnarp's Pearl ''Pearlie''

D-ponny, 6 år

Under inridning & Hantering

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards