ponny-liv

Alla inlägg den 28 juli 2012

Av Nike och Teres - 28 juli 2012 23:16

Ska somna efter en låång dag det blir filmen The O.C som vaggar mig till söms/Teres

Av Nike och Teres - 28 juli 2012 20:15

Dan börja med aty gosa med Alma!! Sen kom stupet!! Åkte till stallet gjorde iordning Pearlie, Therese longera henne och det gick jätte bra!!! Så hoppa jag upp hon var lite spänd men det kändes ändå bra för hon lyssnade väldigt bra på mig. Det small till i plåten av ridhuset. Sen gick allt snabbt! Pearlie blir rädd stäler sig å bakbenen. Jag börjar glida bakåt har inget att ta tag i. Känner att jag drar i tyglarna, sen komme bilderna upp i mitt huvud. Det är från början av vår tid. Där stegringarna är så höga att hon trillar bakåt! Sen från mig och Tutti-Frutti där vi trillar och jag får henne över mig!! Allt detta kommer fram på några få sekunder!! Jag vet att man inte ska dra i tyglarna när en häst stegrar och det blir ju inte bättre när Pearlie är så kännslig i munen!! Jag glider mer och mer sista biten slänger jag mig av för att hon inte skulle trilla över för att jag drar i tyglarna. Jag ligger på marken och hoppas på att hon inte ska trampa på mig. Jag vågar inte titta upp och reskera att hon ska sparka mig i ansiktet! Jag känner att jag ligger under henne jag känner först hoven på min rygg sen kommer det en på mitt ben. Då vågar jag titta upp jah ser att Therese fått tag i Pearlie och står en bit bort! Då kommer smärtan. Therese fångar upp mig och får mig på fötter vi går sakta men säkert fram till Pearlie. Jah står och klappar henne medan Therese ringer mina föräldrar. Dom kom tog hem mig. Jag la mig i sängen och bara låg där. Vi la is på benet. Sen kom Therese och Jennie hem till mig och lämna min jacka och mobil, vi prata lite sen gick dom hem. Sen fick jag min försenadpresent från min syster. Den var grym och den kommer användas mycket nu när jag inte kan vara så mycket i stallet!! Det var filmer alla mina favorit serier!!! Och nu sitter jag och mamma i soffan med lite jordgubbar och kollar på OS!! Så dan har varit lååång. Men det var verkligen tur i oturen!! Det kunde gått riktigt dåligt!! Och jag säger bara det var INGENS fel. Det blev nånga tårar idag och inte bara från mig, vill säga att jag inte är farligt skadad och är redan på benen imon!! Jag kommr åka till stallet imon men inte vara där länge. Men jag vill dit och träffa Pearlie!! Och som plåster på såren ska jag och några mer sova över hos Jennie/Teres

Av Nike och Teres - 28 juli 2012 10:20

Idag blir det åka till stallet typ 12 och fixa klart med borstarna och ryktlådan eftersom att jag tvättade dom utifall Palle skulle få ringorm så har jag andra borstar. Annars så ska jag ta det lugnt. Bye bye. -Nike

Av Nike och Teres - 28 juli 2012 00:43

-Nike

Presentation


Följ oss med mål från oinridna & ohanterade till våra livs bästa tävlingsponnyer!

Fråga mig

26 besvarade frågor

Omröstning

Vilken header var bäst?
 Gamla
 Nya

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Ponnysar

Palle af brande ''Palle''

D-ponny, 4 år

Under utbildning & Hantering

Önnarp's Pearl ''Pearlie''

D-ponny, 6 år

Under inridning & Hantering

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards