ponny-liv

Alla inlägg under juni 2012

Av Nike och Teres - 30 juni 2012 23:04

Idag var det första gången jag satt på min helt egna ponny!!!!!!! Åhhå gud vad snabbt det har gått ändå!!! Christel har även fixxat lite hoppträning för oss. För det är 4 ponnyer som skas ridas in. Det är Palle, Soffie, Madicken och PEARLIE!!! Och sen när det är dags ska vi ha unghästhoppning med alla dom!!! Tänk er vilka studds dom kommer ta, hahahah kommer filma ALLT!!! Gud vad kul längtar redan tills jag kan börja hoppa henne. Och hon har BRA poäng på hoppningen!!!! Jag och Pearlie ska SATTSA på tävling. Jag vill verkligen komma låååångt i ridningen och jag vill börja min stora tävlingkarriär med min Önnarp´s Pearl!! Jag kommer lova er att ni KOMMER få se oss på tävlingsbanorna om ca 1 år!! 


Imon börjar dagen med morgonfodring! Joho... eller!? Jaja har man en ponny man älskar kan man ta morgonfodring varje dag! Jag och mamma åker till stallet vi 7 ger dom hö sen mockar vi och sånt hos lilla Pearlie. Sen får dom kraft och när dom käkat upp det släpper vi ut dom i hagen.  Sen åker jag och mamma hem duschar och byter om. Så bär det av till Rävlanda där dopet väntar, jag ska vara fadder och är såå nervös för det. Gillar inte att stå där fram så alla kan titta på mig och det blir INTE bättre för att jag ska stå där ett tag också... Men det ska ändå bli jätte kul det känns som man hjälper till!!  

Jag skaaa ge ett hjärthalsband där det står Nva på och henne födelsedatum!!!  Jätte gulligt!!! Min syster ska övningsköra till dopet så vi åker lite tidigare så hon inte ska bli stressad eller nånt. Ska bli kul att sen hon köra, va med när min andra syster övningskörde hahah!!!!  Tur att jag inte ska köra än på ett tag. Men nu ska jag lägga mig eftersom

jag ska upp tidigt imon. Godnatt puss puss!/Teres

                                                                The New Star!<3

       

Av Nike och Teres - 30 juni 2012 13:00

Japp är i stallet nu! Får se hur vädret blir för om det är fint väder blir det hoppning i paddocken/ridhuset annars blir det dressyrpass i ridhuset. Känner ni till min och Teres tränare kanske, Christel Oscarsson? Jag tror inte så många vet vem hon är men hon är en sjukt bra tränare! Alla får inte chansen att träna för en sådan ''speciell'' tränare eller C-tränare. Jag tycker att hon är jätteduktig både med hästar och ryttare som har kommit långt och tävlar ganska högt upp lika bra som hon är jättebra som unghäst tränare. Jag är jättenöjd med min tränare och bjussar två filmer henne och Bizzniz.

Christel & Bizzniz

-Nike

Av Nike och Teres - 30 juni 2012 10:19

Lite coolt är det faktiskt! Ville bara bjussa på denna. Kanske man får en annan syn på dressyr?

-Nike

Av Nike och Teres - 30 juni 2012 10:19

Har presic ätit frukost och ligger just nu och slappar framför TV:n. Skönt att inte göra nått. Ska åka till stallet lite senare idag. Ska rida Tutti-Frutti och jobba med Pearlie. Pearlie fick vila igår. Och Tutti-Frutti var JÄTTE fin igår. Ska rida henne idag också. Om det blir fint väder skakat hoppa i paddocken men om det blir fult ska jag träna dressyr i manegen! Ska fortsätta slappa nu. Min dag ska bli en slapp dag. Vad ska ni göra!?/Teres

Av Nike och Teres - 30 juni 2012 08:39

Idag ska jag åka till stallet lite senare pga att jag måste värkligen vila lite för det blir lite för mkt känner jag. Men då har jag ju en extra stund till bloggning för er! Idag tänker jag inte hjälpa till så mkt på ridlägret för jag har hjälpt till varenda dag i ungefär 5 dagar, jag ska ägna mig åt lillen för imorgon kommer ju min stora kille så får faktiskt ta och ägna mig åt honom den här sista dagen, det måste vara rättvist. Idag tänkte jag ta ett hoppass. Om ca 3 veckor ska min och Teres tränare tävla i Lilla Edet! Hon heter Christel Oscarsson och rider på Bizzniz e. Briar samt Wilda. Med Bizzniz tävlar hon diamantcupen, och satsar högt! Med Wilda tävlar hon silvercupen. Hoppas att ni åker dit och kollar, hon tävlar halva veckan så ni får ett par chanser att kolla på henne! Vill också tippsa om att världens bästa Therese Sten ska dit med hästen Nougat och tävla bronscupen, också jättekul att kolla på! Jag skulle vilja kolla på båda så får ta och åka upp dit då. Annars så LÄNGTAR JAG NÅGOT ERORMT tills att jag och Pappa ska hämta Palle, som ni redan vet, haha. Vi hörs senare, bye bye.//Nike

Av Nike och Teres - 29 juni 2012 22:27

Som Nike sa så kan faktisk B-ponnyer vara lika svåra som D-ponnyer. Vi som har små ponnyer får hoppa upp och ner och öppna hagar osv!! Det är faktiskt inte så mycket jobbigare att hoppa upp på en D-ponny som är B-ponny. Vi har fått MÅNGA kommentarer(inte på bloggen) att B-ponnyer bara är gulliga, små, och gör EXAKT som man vill. Men jag kan ju säga att Tutti-Frutti är MYCKET busigare och hetare än vad många andra större ponnyer/hästar är. Nu är vi trötta på att höra att B-ponnyer är barnponnyer och är  sååå snälla. Våra ponnyer är snälla men man måste vara beredd på att dom kan göra EXAKT lika mycket bus som alla andra ponnyer/hästar!!! 


Har kollat klart på The Help(Niceville) nu skit bra men så sorglig!!! Ska titta på en annan rolig sak på TV nu så haj haj!!!/Teres

 

Av Nike och Teres - 29 juni 2012 21:16

Detta vill vi få ett riktigt stort stopp på!

Vi är riktigt trötta på allt detta. Kommentarerna (inte på bloggen) & Påpekningarna lyder;

''Min häst/D-ponny går mkt sämre än din B-ponny''

''B-ponnyer är inte sådanna på tävlingsbanan, de är bara barnponnyer.''

Denna meningen ställs när det går dåligt för ryttaren på hästen/D-ponnyn. 

Denna meningen har vi hört tusen gånger om och jag kan lova att vi blir VÄLDIGTbesvikna, ledsna och arga att höra just denna mening. Bara för att just vi har B-ponny och dom är mindre än din häst/D-ponny så betyder det inte att våra B-ponnyer är mycket enklare att rida. Allt jag vill säga till er som säger en sån här dum kommentar är att VI PÅ DESSA ''BARNPONNYER'' RIDER VÅRA B-PONNYER TILL DETTA OCH VI JOBBAR MINST LIKA MYCKET MED ALLT DU JOBBAR PÅ MED DIN HÄST. BARA FÖR DE ÄR MINDRE ÄR DE ABSOLUT INTE LÄTTARE ATT RIDA ELLER HANSKAS MED. Vi kan faktiskt vi också! Visst vi kommer upp på D-ponny nu men detta är det allra värsta med ''B-ponnytiden'' och jag lovar er att vi kommer ALDRIG säga så till barn/ungdomar som rider mindre ponny än oss för vi vet exakt hur det känns och av den känsla blir man absolut inte glad. Vi sköter vårat och andra sitt, så är det bäst. Storlek spelar absolut ingen roll, kom ihåg det! Kanske ni som ställr sådanna frågor som ''Men vad gör era B-ponnyer då!!???''. Det ska vi minsann säga er! Vi börjar la med Tutti-Frutti. Tutti-Frutti är VÄLDIGT stark och kräver en hel del av ryttaren. Blir het vid hoppning och behöver en lugn ryttare för att hoppa stabilt & snyggt. Pigg som attan, tror inte du där skulle sitta kvar på henne när hon har sina riktiga kanonkule dagar! Crocker, gör sina busstregningar som kan bli RIKTIGT höga! Kräver sjukt mycket stöd av ryttaren pga hans skada i bakbenet. Han behöver en väldigt speciell ryttare och det ställer höga krav. Våra ponnyer är minst lika jobbiga och duktiga som någon annans häst. Hoppas att ni förstår och att ni som kanske fattar att ni sagt något liknande, ta åt er! 

Grymmt jobbat alla ungdomar som rider B-ponnyer!

WE GO GIRL!

   

NIKE & TERES


Av Nike och Teres - 29 juni 2012 21:05

På söndag ska jag och Pappa åka och hämta Palle, min älskade skrutt! Äntligen ska min fina hem. Jag har saknat honom nått sjukt, gud vad härlig denna ponnyn är, sjukt! Idag har varit en jätte skön dag och vi (jag, Teres, Amanda, Kim, Therese & Jennie) har haft det jättekul! Red också ''lill-bubbin'' som gick super i slutet av passet! Han är bara för go min... varför kallar jag han min, han är inte min längre.... älskling.

Bjussar bild på sötisarna...

   

-Nike 

Presentation


Följ oss med mål från oinridna & ohanterade till våra livs bästa tävlingsponnyer!

Fråga mig

26 besvarade frågor

Omröstning

Vilken header var bäst?
 Gamla
 Nya

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Ponnysar

Palle af brande ''Palle''

D-ponny, 4 år

Under utbildning & Hantering

Önnarp's Pearl ''Pearlie''

D-ponny, 6 år

Under inridning & Hantering

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards