ponny-liv

Alla inlägg under april 2012

Av Nike och Teres - 30 april 2012 12:38

Nu ska jag skritta min bubbi ett varv på slingan! Och sen ska jag rida den nya b-ponnyn Tuffing på min lektion!!!!!!!!!! Gla cheyy ohhhhhh vad kul det ska bli!!

Av Nike och Teres - 30 april 2012 10:36

Se destinarà a los establos ahora! Det betyder Ska åka till stallet nu! på spanska

Av Nike och Teres - 30 april 2012 09:30

Hola amigos me llamo Teresa!!

Ne skoja bara, har lite tråkigt. Ser på Misa mi nu ganska långtråkig. Kollar på lite tävlingar samtidigt som ajg och Tutti-Frutti kan dra ut på. Snart ska jag åka till stallet och se min bubbi som jag inte sett sen fredag. Ska bli kul att se henne! Bloggar mer sedan ching chong!  

Av Nike och Teres - 30 april 2012 08:31

Ja idag fyller Noel 10 år! Ett stort grattis till han! Men nu till dagen. Idag blir det ju förstås fyra Noel, kanske bio? Vi ska sedan till Buarås och fira där. Kanske årets första dopp? Jag har faktiskt packat i Zorros favorit apa i ett paket så han också kan öppna något! Han ÄLSKAR det! Jag har också bokat in två tävlingar! 13 maj blir det Gråbo RK hoppning, och 27 maj blir det Gråbo RK dressyr! Mitt största intresse är ju inte dressyr men Crocker är jätte duktig så det är ju faktiskt värt att åka på en. Så han kan visa vad han går för! Man får ju passa på att tävla nu när det bara är mindre än 2 månader kvar med bebis! Idag har faktiskt stor Therese lektionerna! Men nu måste jag äta så synns vi snart.


-NIKE<3

Av Nike och Teres - 29 april 2012 22:10

Grym helg i skåne!!!!

Förlåta för jag nte bloggat men det har varit fullt upp exakt HELA helgen. Vi koma upp typ vid 11.30 då åkte jag, mamma och min syster Sanna för att kolla på hennes häst Metallic Boy! Sukt fin Ganska lik Tutti-Frutti tcker jag. Vi gjorde iordning honom och sen gick vi till ridhuset och kolla när sanna red(tog lite bilder på dom kommer upp imon kanske). Sen när hon ridit klart fick jag sitta upp och skritta och trava, man kan ju säga att det var inte enkelt när man är van vid små steg dom här var typ 1000 METER  långa!!!!! Sen åkte vi hem och mamma och pappa åkte vidare till Danmark. Så då blev vi själva och Alma så klart(hennes hund). Vi tittade på en film och sen gick vi och handlade lite smått ch gott! När vi kom hem kom Andreas förbi(Sanna kille) då lagade vi mat det blev tacos. Nästan alla tre somnade framför TV efter maten. PÅ lördagen var det tävling för Andreas på sin ena häst Aramis Hill men han kallas för Kullen. Det var hans första klass för iår men det blev tyvärre 4 fel men han var nöjd ändå!!! Medans han var och kollade på banan och sånt(detta var innan tävlingen och tävlingn var bredvid deras stall så man kunde gå över) så knoppade och tvättade vi benen på honom så Andreas blev förvånad men glad!Efter tävlingen åkte vi till en häst butik och jag köpte ludd till sadelgjorden, transport grimskaft och vita handskar. Sen åkte tillbaks till stallet för vi hade inte tagit han om dom andra två hästarna för vi hade bråttom efter tävlingen för butiken stängde 15.00 Då fick jag rida Georigeo 83 han kallas Klumpen. Han var MYCKET större än Metallic så ja ni fattar ju. Sen åkte vi hen käka pizza och myste. Idag var vi och kolla på ponny hoppning för skoj skull. Det var vissa som var duktiga men det var ganska många som slog sina ponnyer och såna saker, Det var en som blev skit arg för hästen vägra (ryttarns fel kom JÄTTE snett på hindret) så hon satt och värkligen skänkla JÄTTE hår med sporrar och spö+att hon drog hästen i munnen med ett PISÅABETT (vet ej hur det stavas.) Sen var det ponnymammor som stod och skrek när ryttarn hoppa och allting. Är sååååå glad att min mamma inte är en ponnymamma. Sen åkte vi hem och slappa sen kom mamma och pappa och hämta mig. Sanna ska komma hem 26 maj för min andra syster tar studenten. Så vi kolla på om det fanns nån tävling för jag vill att hon ska titta på mig när jag tävlar. Ocg vi hittade en bra i lerum 27 maj lokal som jag antaglien ska åka på så det blir kul. Kollade på statistiken förut ni är ju GRYMMA!!!!!   Men nu ska jag sova natt i natti! 

Av Nike och Teres - 29 april 2012 07:54

Hej, hej, hej, hej...

Jag har en ide' till alla som gillar lite pyssel och har en del rosetter hemma ;). En tavla, att minnas med. Ja eftersom att jag nu ska byta från snälla, söta, helt fantastiska, underbara Crocker till stora, vita, fina, hemlighetsfulla Palle så är detta perfekt för mig! Man tar helt enkelt en tavelram (såklart alla vet vad det är?) klipper ut kort på sin häst som man har eller haft och sätter in i tavlan. Hänger upp den och sätter ett band under den. På bandet hänger man alla rosetter man har fått med den hästen. Så kan man göra så med alla hästar man haft. Ursnyggt och något att minnas! Jag har faktiskt kommit på detta nu (vist är jag duktig ;)). Hoppas att ni gillar iden'! Hejdå.


-NIKE <3

Av Nike och Teres - 28 april 2012 14:49

DEL 2

Jag har faktiskt redan bestämmt att jag ska försöka få in lite pengar i sommar (öhhhm, lite?). Ja faktiskt en hel del ska jag ha in för att kunna köpa allt det jag behöver (VILL HA) till Palle. ''Vet att det är mkt om Palle nu men Crocker är fortfarande bäst! Faktiskt ska jag få ihop nästan hela 4000kr! Men jag fyller ju år så då blir det en hel del pengar där så slipper jag jobba hela tiden ;). Men ni vet Nike, spara? Nej det går inte så får la träna lite nu och skärpa mig. men lite tipps man kan göra för att tjäna in pengar kommer här!

  Man kan sitta barnvakt

  Tvätta bilar

  Städa hemma

  Måla (tex hjälpa till att måla fasaden/garaget/sommarstugan/boden/cykel skjulet etc.)

  Ha loppis, kanske har du lite schabrak/grimmor & annat som du inte vill ha?

Jag själv tänker göra allt detta ;). Ja, juste! Jag ska ju byta från Crocker ---> Palle så har en massa till salu! intresserad? skicka en kommentar, har allt! Träns, Täcke stl 105, grimmor, schabrak, vojlokar, benskydd, reflexländtäcke, ländtäcken, lädergrimmor & massa annat! OBS! ALLT ÄR PONNYSTORLEK! Skicka bara en komentar, skriv vad du vill ha så kan jag skicka bild till dig! Det är bara att fråga om du önskar något! Hoppas att ni har det bra så syns vi senare!

-NIKE <3    

Av Nike och Teres - 28 april 2012 14:24

DAGEN:

Tänkte faktiskt skriva ett långt inlägg nu. Har en del att berätta om! Vi börjar med idag. Idag är farmor hemma hos oss. vi ska laga hemmagjorda köttbullar & makaroner, mums! Vi cyklade också ner till kyrckogården och kollade och gjorde fint på farfars minneslund. Men innan vi började cykla så var vi tvugna att fixa lite med cyklarna, tex höja sadeln på min och så. Men det gick inte för vi hittade ingen sån där man behöver för att få ut muttern så det sket sig. Så då sa farmor att hon skulle cykla på min gamla som var ganska liten (inte så jätte som tur var!) och det såg så himla kul ut att jag sa till farmor att hon fick ta min mammas nya istället för annars skulle vi bli ut skrattade! Så jag tog min gamla eftersom min tjuriga bror (hans cykel var jätte lätt att höja därför tyckte jag & farmor att jag skulle ha den istället) inte ville att jag skulle cykla på hanns nya cykel så fick jag ta min gamla ändå! Men det gick ju iaf. Och igentligen skulle jag på unghästkurs idag men det blev ingen, tyvärr. Men nästa kanske. Jaja dagen har varit bra hitills. 

IMORGON:                                                        

Ja imorgon blir det min syster som kommer så sa jag, min bror Noel, Jessica (min syster) & hennes barn Isabella & Alicia ska ha det lite mysigt tillsammans! Det blir också stallet och träffa Crocker! Har saknat bubbi! Imorgon blir det nog ett hårdpass för skiten. Jobba en hel del med högergaloppen tror jag, också finslipa lite på formen och att få fram honom ordentligt. Det kommer att bli kul. 

MÅNDAG:

Ja på måndag fyller Noel år! Hipp, hipp hurra i förskott lillbrochan! Det blir först lite födelsedagsfrukost och sedan kanske lite bio och alldra sist kalas i buarås. Har också lektion med Crocker på måndag! Det blir nog en bra dag!

TISDAG:

Ska försöka få mamma eller pappa att köra mig till någon hästbutik! Kanske Second Saddle, Hööks, Börjes eller My One? Har lust att kika in på Second Saddle faktiskt! Tänkte på Palle då. 


Ja lite veckoplanering är allt bra ibland! Bra med ett ganska långt innlägg va? ;)

Kommer ett till inlägg efter detta, men det handlar om olika saker så det får bli ett eget inlägg.

-NIKE <3






Presentation


Följ oss med mål från oinridna & ohanterade till våra livs bästa tävlingsponnyer!

Fråga mig

26 besvarade frågor

Omröstning

Vilken header var bäst?
 Gamla
 Nya

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Ponnysar

Palle af brande ''Palle''

D-ponny, 4 år

Under utbildning & Hantering

Önnarp's Pearl ''Pearlie''

D-ponny, 6 år

Under inridning & Hantering

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards