ponny-liv

Alla inlägg den 3 april 2012

Av Nike och Teres - 3 april 2012 17:20

Sitter här nu och lyssnar på lite sorgsen musik och kollar på alla mina bilder jag har av fin, fina Crocker. Då kommer känslorna upp att jag ska lämna den mest underbara jag har... jag vet att man ska försöka att inte ta det så himla allvarligt liksom jag får ju förhoppningsvis se honom iaf. Men att aldrig få rida han så som jag gjort i ca. 2 år och 3 månader, inte ens få rida... han är ju min ponny, bara min... Jag vet att det är bara några få veckor kvar nu och det kommer att bli jobbigt, väldigt jobbigt. Det finns ingen, och då menar jag INGEN som förstår hur mkt jag älskar just denna häst av miljoner... Min nya häst blir inte bättre det vet jag, jag bara vet för Crocker är underbar. Ni kan säga vad ni vill men även om ni försöker förstå och säger till mig;''Det blir bra, ska det inte bli kul?'', ''Sluta vara ledsen'', ''Åhh din nya häst är ju jätte fin & bra''. Jag lyssnar inte på dem. För jag vet, JAG VET att Crocker är bäst. Säg vad ni vill... En sak är iaf klart, jag kommer ALDRIG att glömma Crocker. Det kommer inte finnas en enda person som kommer att kunna trösta mig, låt mig bara gå igenom det, helt själv. Tänk bara på vad du säger...


-NIKE...

Av Nike och Teres - 3 april 2012 07:50

Japp, nu ska jag berätta om idag! Jag ska åka till stallet om 1 timma kl: 9:00 :) Och rida, sedan göra något kul med pappa & broschan. Det kommer att bli en bra dag eftersom det är studiedag från skolan, alltid kul! Ja, justde!!! Tagga tävling på hemmaplan på fredag! Kom och kolla! det är maskerad hoppning. Gården ligger påvägen från Landvetter till Partille, där man svänger av till mölnlycke så ligger gården på andra sidan! :D Adressen: Ponnylyckans Ridskola och Träningscenter, Partillevägen 31, 438 91 Landvetter. Det kommer att bli kul så värt att kolla! Såg att det var problem med länken sist så testar en ny, sorry funkar inte men klickar man på länken kommer de ju upp Menade du dehär istället så klicka på de så kommer du fram! ;)


-NIKE

Av Nike och Teres - 3 april 2012 07:26

Japp, Japp det var tävling i söndags med. Clear Round 50-50 & 50-60 som jag tycker gick bra! 3 av 4 rosetter pga att Crocker på första rundan vägrade 2 ggr. Men den andra rundan var den bästa vi någonsin har gjort! Jag tror att han blev rädd av funkionärerna på banan, de hade reflexvästar nämligen. Men idag bjussar jag på en bild på mig och Crocker så får ni se hur fina vi var! Teres taggar inför Bohuscuppen och tävlar då för Hällingsjö! Kanske någon läsare vill åka ner och kolla på henne, värt! Kanske som alla vet så ska jag ha ny häst efter sommaren så lite tråkigt att lämna Crocker men ändå spännande med ny och större! Christel (våran ridlärare) letar hästar nu, för vi ska nämligen bygga nytt stall, jätte kul faktiskt! Kanske ni vill kolla på Ponnylyckans Ridskola & träningscenters hemsida? Alltså där vi rider så kommer gå in på www.ponnylyckan.se   Jaja jag vet, vi är dåliga på att uppdatera men kommer bli bättre lovar!!!

   NÖJDA!!!!

Presentation


Följ oss med mål från oinridna & ohanterade till våra livs bästa tävlingsponnyer!

Fråga mig

26 besvarade frågor

Omröstning

Vilken header var bäst?
 Gamla
 Nya

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Ponnysar

Palle af brande ''Palle''

D-ponny, 4 år

Under utbildning & Hantering

Önnarp's Pearl ''Pearlie''

D-ponny, 6 år

Under inridning & Hantering

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards